4 bevált tipp, ha a vállalkozásod az anyukákra célzod!

Jó hír, hogy az anyáknak és a gyerekeknek sok mindenre van szüksége; így ha ők a célcsoportod már kezdhetsz örülni. MI több, ha a gyerekükről van szó, a szülők kevésbé árérzékenyek, ellenben nem mindegy, hogy hogyan szólítod meg őket! Mert van lehetőség a direkt hirdetéseken túl is…

AHÁNY BABA ANNYI MAMA

A modern, a klasszikus, a trendi, a nagyvárosi, vagy a vidéki anyukák a célcsoportod? Az anya közönség rendkívül sokszínű, és összetett, de van néhány olyan alapelv, amelyeket alkalmazva már rövidtávú eredményeket is elérhetsz, ráadásul hosszútávon még gyümölcsözőbbek lesznek.

HOL TALÁLOD MEG ŐKET?

Az anyáknak nincs idejük szörfözgetni a neten kedvükre. Mivel a pina colada ízű társasági élet kis időre biztosan csak álmaikban szerepel, amikor a világhálóra lépnek igyekeznek fenntartani a kapcsolatot a barátaikkal, beszámolni a családnak a csemete fejlődéséről, az őket ért boldog és bánatos pillanatokat megosztani a számukra fontos emberekkel.

Azaz megértést, támogatást várnak.

Ha a keresőt felütik legtöbbször gyermekük problémáival, nevelésével kapcsolatos dolgokra keresnek rá. E kettőbe férkőzhetsz be te, ajánlhatod fel a virtuális vállveregetést vagy a könnyek letörlését, és lehetsz szakértelmeddel valamint tapasztalatoddal az, akiben megbíznak, akitől elfogadják a tanácsokat.

MINDIG KELL EGY BARÁT…

Amellett, hogy minden percét élvezik az anyaságnak és a picivel töltött időnek a mamik, vágynak arra, hogy a gagyarászások között felnőtt csevejbe is bekapcsolódjanak. A direkt hirdetések helyett sokkal inkább elérsz hozzájuk, ha beszélgetést indítasz, ha türelemmel olyan kommunikációt folytatsz, ami lehet, kicsivel később érik be, de sokkal inkább elköteleződnek melletted, a terméked, szolgáltatásod mellett. Mert nem csak eladni akarsz nekik, annál sokkal többet kínálsz.

TEHÁT AHHOZ, HOGY MEGRAGADD AZ ANYUKÁK FIGYELMÉT:

  1. Alakítsd át a kommunikációd

Mire nyújtasz megoldást? Képzeld bele magad az anyaszerepbe. Ha nem vagy még anya/vagy férfi vagy, kérd ki anyuka ismerőseid véleményét. Milyen problémájukat tudod megoldani? Hogyan lesz könnyebb általad vagy a terméked miatt az életük? Hidd el, ha azt érzik, hogy naponta +30 percet nyernek, amelyben újra csak magukkal foglalkozhatnak, igazi nőként érezve magukat, már imába fogják foglalni a márkád.

  1. Adj értéket számukra!

Keltsd fel úgy a közönséged figyelmét, hogy közben ellátod jó tanácsokkal, hasznos tippekkel őket. Vegyünk példának egy bébiételt. Recepteket adsz, hogyan tudnak gyorsan finom és tápláló ételt készíteni a legfontosabb kincsüknek, melyik életkorban mit etethetnek meg a babával. Közben meg sem említed a bébiételed.

DE ha éppen szüksége van arra, hogy hajat moshasson végre – amivel el is ment a főzésre felhasználható idő -, akkor is itt van a te bébipapid, ami ugyanolyan mindenmentes, tápláló, és imádni fogja a gyermek.

  1. ONLINE vagy?

Valószínű az anyukáknak most azon nyomban, sürgősen van szüksége a portékádra – két kattintásnyi idejük van, és már remegve várják a futár kopogását. Gondold át a logisztikád, végezz konkurenciaelemzést, ha kell, szervezd újra, és legyél a leggyorsabb a piacodon.

Vizsgáld meg, hogy mobilon hogyan jelensz meg? Milyen egyszerű a vásárlás menete? Te, aki ismered az oldalad nem vagy teljesen releváns tesztalany, kérd meg másik 3 barátnőd, hogy adjanak le próbarendelést, és írják meg a tapasztalataikat.

A mamik laptopja valahol ott porosodik a lakk tűsarkú és a ferrari piros rúzs mellett. Örülnek, ha két kezükkel tudnak pötyögni legalább a mobiljukon, hiszen legtöbbször pelenka, csörgő, vagy maga a baba van a kezükben, így maximum a telefon fér el a másikban.

  1. Építs közösséget!

Kevés olyan parázós, aggódó csoport van, mint az anyukáké. Az őket érintő azonos problémák miatt nagyon hamar összefonódnak a mindennapjaik, szinte már mindent tudnak a másik gyerekéről is. Ha kérdésük lenne már nem a Google-t hívják segítségül, a csoportba fognak írni, amelynek már bizalmat szavaztak, ahol a hasonló érdeklődési körű nők közösségé formálódtak.

Találj ki egy frappáns nevet a zárt csoportnak, mely illik azokra az anyukákra, akik téged választanak, ajánld fel a csatlakozást követőidnek, és építsd be a csoportot a kommunikációdba!

Majd légy türelemmel, és kezd el az építkezést! Ne feledd, a csoport esetében sosem a nagy számok, hanem a tagok aktivitása a mérvadó!

Ha szeretnél a márkádra és a te célcsoportodra szabott tanácsokat kapni, esetleg elakadtál, kevés a megrendelésed, de érzed több lehetőség van a termékedben, keress meg itt: cloemarketing.hu/kapcsolat/

Ha konkrét példákra vagy kíváncsi, olvasd el interjúnk a már több, sikeres évet maga mögött tudó Monello Baby & More és Mommy Mia abszolút anya-célcsoportú vállalkozások vezetőivel. Eszter és Kata mesélik el, hogyan alakítják kommunikációjukat, és érik el, hogy rengeteg anyuka válassza őket hónapról hónapra!